E-fatura Uygulaması Kapsamında Tamamlanması Gereken Eimza İşlemleri Hakkınd
Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 9 Şubat 2021 Tarihli ve 31390 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 526) gereğince, Eczanelerin de içinde bulunduğu, Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşme imzalayan sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç/etken madde temin eden tüm mükelleflerin 1/7/2021 tarihinden itibaren, bu tarihten sonra Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşme imzalayanların ise söz konusu Kuruma fatura düzenlemeye başlamadan önce e-fatura uygulamasına geçmek zorunda olduğu bildirilmiş ve konu hakkında Birliğimiz internet sitesinden 10.02.2021 tarihli duyurumuz ile bilgilendirme sağlanmıştı. Uygulamanın, 01.07.2021 tarihinden daha ileri bir tarihe ötelenmesi Birliğimiz tarafından Gelir İdaresi Başkanlığından talep edilmiş ancak henüz sonuçlanmamıştır. Herhangi bir öteleme yapılmadığı takdirde, E-fatura uygulaması kapsamında Kuruma fatura düzenlenirken, gerekli işlemlerin tamamlanabilmesi için düzenlenecek faturaların elektronik imza ile imzalanması gerekeceğinden, bu işlemleri tamamlarken mağduriyet yaşanmaması adına henüz e-imza temin etmemiş meslektaşlarımızın e-faturaya geçiş zorunluluğu olan 01.07.2021 tarihinden önce e-imza temin etmeleri önemlidir. Bilgilerinizi ve konuyla ilgili üyelerinize gerekli bilgilendirmenin yapılmasını saygılarımla rica ederim.